Potpuno električna vožnja u električnim automobilima: efilkasna i ekonomična.
Isključivo električni pogoni ispunjavaju brojne želje. Električni automobili rade skoro nečujno i bez emisija i istovremeno impresioniraju svojom efikasnošću. Kao inovativna pogonska tehnologija, e-motori se odlikuju tihim radom i imaju izrazito nizak nivo vibracija i očaravaju svojim snažnim obrtnim momentom. To podrazumeva užitak u vožnji. Brojne mere obezbeđuju visok stepen efikasnosti ovih motora koji sa strujom iz visokonaponske baterije postupaju posebno štedljivo. Kako bi usporili automobil, motori rade kao kočnica: tada postaju generator i ponovno pune bateriju. Ovom rekuperacijom se u visokonaponskoj bateriji čuva energija vraćena tokom kočenja.
Kako da napunim električno vozilo?
Punjenje električnog vozila je lakše nego što biste pomislili. U daljem tekstu ćete videti kako to funkcioniše.
Stanica za punjenje je u vašem sopstvenom domu: možete lako ponovo napuniti svoje
električno vozilo putem bilo koje standardne električne utičnice koja radi i koja
je ispravno instalirana. Kao kad punite pametni telefon, utaknete napojni kabl u
utičnicu i konektor na drugom kraju u utičnicu za punjenje vozila. Koristite ključ
sa daljnskom kontrolom da zaključate auto i proces punjenja počinje. Jedna ideja bi
bila da jednostavno konektujete svoje vozilo uveče, punite ga tokom noći sa snagom
koja nije najača i da sutra ujutro napustite dom sa do kraja napunjenim
vozilom.
Vreme punjenja putem električne utičnice (2,3 kW):
- e-up!1: 10 h
- e-Golf2: 17 h 00 min.
- Golf GTE3: 3 h 45 min.
- Passat GTE4: 4 h 20 min.
Utičnica sa velikim naponom u vašem domu: zidna priključna kutija daje vašem vozilu
maksimalnu snagu punjenja. Ona takođe čini proces punjenja pogodnijim: jednostavno
uzmete utikač, konektujete ga, zaključate auto i - gotovo. Trepćuće zeleno svetlo
na vrhu levo signalizuira da se vozilo puni. Zidnu priključnu kutiju može
instalirati naš partner - The Mobility House uz naknadu. Energija se uzima iz
napajanja strujom u vašem domu i auto se tako puni standardnom brzinom koju daje
vaš provajder električne energije.
Vreme punjenja preko zidne priključne kutije (11 kW):
- e-up!1: 6 h 12 min.*
- e-Golf2: 5 h 20 min.*
- Golf GTE3: 2 h 25 min.*
- Passat GTE4: 2 h 45 min.*
* Vreme punjenja sa zidnom priključnom kutijom za naizmeničnu struju (11 kW) od 0%
do 100% SoC (stanje punjenja)
Brzo dopunjavanje gorivom: sada možete da punite svoje električno vozilo na sve
većem broju javnih stanica za punjenje. Volkswagenova kartica za punjenje i gorivo
(Charge&Fuel Card) i Charge&Fuel aplikacija vam omogućavaju da se ulogujete
i vršite bezgotovinsko plaćanje na mnogim od ovih stanica. Dobićete samo jednu
fakturu. Možete poručiti zaseban napojni kabl za vaše električno vozilo kog možete
koristiti na javnoj stanici za punjenje. Još jednom, kada zaključate vozilo, kabl
se takođe zaključvava i niko ne može da prekine proces punjenja u vašem odsustvu.
- e-up!1: 6 h 12 min.
- e-Golf2: 5 h 20 min.
- Golf GTE3: 2 h 25 min.
- Passat GTE4: 2 h 45 min.
Turbo-punjač: puni vaš auto jednosmernom strujom na CCS (skraćenica za kombinovani
sistem punjenja (Combined Charging System)) stanicama za punjenje. Pošto se može
postići veća jačina struje sa jednosmernom strujom, baterija se značajno brže puni.
e-up! i e-Golf se mogu nabaviti sa opcionom utičnicom za CCS punjenje koja se
koristi sa ovim sistemima za punjenje. Takođe možete koristiti Volkswagen-ovu
karticu za punjenje i gorivo (Charge&Fuel Card) i Charge&Fuel aplikaciju na
mnogim stanicama.
- e-up!1: 40 min. (80%)
- e-Golf2: 45 min. (80%)
Leksikon e-Mobilnosti
Najvažniji pojmovi iz elektromobilnosti
Baterijsko električno vozilo. Vozilo koje se isključivo napaja energijom iz baterija.
Oznaka modela za najefiksnije vozilo po pitanju potrošnje marke Volkswagen.
Električno vozilo u kojem se koristi potrebna električna energija iz hidrogenskih gorivnih ćelija. Emisija izduvnih gasova je samo vodena para. Za Volkswagen, goriva ćelija je jedan od mogućih koncepta vožnje budućnosti.
Direktna razmena podataka i informacija između motornih vozila koja će u budućnosti poboljšati bezbednost na putevima i poboljšati protok saobraćaja.
Komunikacija vozila sa okolinom, koja se može koristiti u budućnosti kako bi se sprečila nezgoda i zastoji.
Ugljenikov dioksid (kolokvijalno ugljen-dioksid), bezbojni gas sa mirisom koji nastaje tokom procesa sagorevanja. CO₂ se smatra glavnim uzrokom efekta staklene bašte i globalnog zagrevanja. Samo u 2007 udeo CO₂ emisija iznosio je 88 posto.
Automatski menjač, koji omogućava potpuno automatsku promenu stepena prenosa bez primetnog prekida i zadrške pomoću dvostruke spojnice.
Redukcija hoda motora uz istovremeno povećanje specifične snage i obrtnog momenta. Downsizing smanjuje potrošnju goriva i emisiju izduvnih gasova.
Uspešna upotreba električnih motora kao alternativnih za budućnost započela je optimizacijom motora sa unutrašnjim sagorevanjem » Rekuperacijom (» Mikrohybrid) nastavljena je drugim Hibridnim sistemima (» Hybrid, » Plug-In Hybrid) i završava » BEV kao finalnim ciljem.
Automobil koji se ne pokreće gorivom već električnom energijom. Kada se detaljnije razmatra, pojam je opšti pojam za vozilo sa baterijama i »vozilo sa gorivom, zavisno od odgovarajuće metode spremanja energije. Uobičajeni govor "električni automobil" uvek označava vozilo sa baterijama ("BEV"), koje radi isključivo na struju.
Izbacivanje materija ili oblika energije u okolinu. Glavne emisije iz saobraćaja su ugljen monoksid (CO), azotni oksidi (NOx), sumpor dioksid (SO2), ugljiovodonici (HC) i CO2. U dizel motorima dodatno su još i čestice (čađ, prašina). Modernim filterskim sistemima oni se svode na minimum.
Hibridna električna vozila su vozila koja kombinuju najmanje dva koncepta pogona, motor sa unutrašnjim sagorevanjem i pogon elektromotora. Pojam hibrid je dvosmislen, jer se hibridna vozila mogu kategorizovati prema stepenu elektrifikacije (»mikro«, »blaga,» puna i »plug-in hibrid). Međutim, uopšteno govoreći, pojam hibridno vozilo obično znači »puni hibrid.
Intermodalni transport i transportni koncepti koji omogućavaju jednostavan transfer između aviona, autobusa i vozova, električnih vozilla kao i deljenje automobila i bicikala.
Tehnologija konstrukcije koja ima za cilj povećanje uštede na težini. Lagana konstrukcija je najefikasniji način za uštedu goriva i smanjenje emisija, uz pogonski sistem.
Akumulator sa veoma visokim energetskim kapacitetom, termo stabilan i skoro bez ikakvog negativnog memorijskog efekta. Zbog ovih pozitivnih karakteristika, Volkswagen se oslanja na ovu tehnologiju.
Gubitak kapaciteta na nekim vrstama punjivih baterija koje nisu bile potpuno ispražnjene pre ponovnog punjenja. Pretpostavlja se da se baterija "seća" energetske potrebe, a tokom vremena umesto prvobitnih podešavanja isporučje samo količinu energije koja je bila potrebna u prethodnim ciklusima.
Takođe i zelena struja, električna energija proizvedena iz obnovljivih izvora energije ili ekološki prihvatljivim procesom.
Tačka u kojoj se postiže globalna maksimalna proizvodnja nafte i kada se postigne, proizvodnja se svake godine smanjuje. Međunarodna agencija za energiju (IEA) procenjuje da će ta tačka biti postignuta u 2020. Manje nafte znači skuplji benzin i dizel. Ovo je još jedan razlog zašto su nam potrebne alternativne tehnologije pogona.
Uspešne tehnologije današnjih akumulatora litijum-jona. Na primer, otvoreni sistemi, kao što su baterije cink-vazdšni, sa znatno većim kapacijtetom (> 500 kWh), koji bi jednog dana takođe mogli da omoguće dugoročnu elektromobilnost.
Oporavak kinetičke energije koja se oslobađa tokom kočenja ili usporavanja. U e-vozilima to se obično vrši prebacivanjem pogonskog motora na generatorski način rada sa funkcijom dopune dobijene struje u akumulator vozila, gdje se čuva za kasniju upotrebu.
Za razliku od standardnog punjenja nezmeničnom strujom (osnovni kabl ili wallbox), brzo punjenje na posebno dizajniranim CCS punjačima jednosmernom strujom moguće je za 20-30 minuta. Trenutno se može oporaviti oko 80 posto kapaciteta. Kombinovani sistem punjenja (CCS) međunarodno je priznat kao standard. Dugoročno, bežično punjenje e-vozila indukcijom je opcija..
"Inteligentna" mreža napajanja, koja koristi savremenu informacionu i komunikacionu tehnologiju, na primer za integraciju decentralizovane energije, za optimizaciju upravljanja opterećenjem ili za upravljanje energijom na strani korisnika. Cilj je osigurati snabdevanje energijom na temelju efikasnog i pouzdanog rada sistema.
Sistem za smanjenje potrošnje goriva automobila. Motor sa unutrašnjeg sagorevanjem zaustavlja se prilikom kočenja opterećenja generatora i isključuje dovod goriva kada se automobil zaustavi. Automatski se ponovo pokreće kada vozač pritisne pedalu gasa ili otpusti kočnicu.
pogledajte Well-to-Wheel.
TDI je oznaka koju je dao Volkswagen dizel vozilima sa direktnim ubrizgavanjem goriva i turbopunjačem. Ključne karakteristike TDI motora su njihova ekonomičnost, male emisije, velika izlazna snaga (obrtni momenat) i veoma velika efikasnost u pogledu energije. U mnogim zemljama, TDI je registrovani trgovački znak kompanije Volkswagen AG
Volkswagenova inicijativa za mobilnost i održivost koji nisu štetni po životnu sredinu. Ovo ime potiče iz slogana ,,Mislite malo" koji je išao ruku pod ruku sa pričama o uspehu Volkswagenove bube 1960-tih. Dok je tada značio nuđenje pristupa mobilnosti što većem broju ljudi, ,,Mislite plavo" ima za cilj da vodi ka tranziciji ka mobilnosti koja nije štetna po životnu sredinu i takvom stilu života. Više o ,,Razmišljajte plavo".
Ovo ime je dato vrsti motora koji obuhvata sve benzinske motore sa direktnim ubrizgavanjem goriva i jednim ili duplim double charged, direct injection petrol motors in Volkswagen vehicles. The concept includes different charging versions and capacities, as well as different numbers of cylinders and their arrangement. With its TSI technology, Volkswagen has succeeded in creating engines that offer benefits from lower fuel consumption, at the same time winning over customers with their superior power discharge.
Potpune hibride karakteriše činjenica da se mogu pokretati na bilo koji od dva pogona. Motor sa sagorevanjem i elektro motor se generalno mogu koristiti i zajedno kao pogon.
pogledajte Well-to-Wheel
Ukupna potrošnja energije i emisije gasa goriva sa efektom staklene bašte izazvane proizvodnjom, nabavkom i upotrebom. Kod sirove nafte ovo počinje u bušotini, ppreko rafinerije, mreže pumpi i rezervoara vozila do proizvodnje energije u vozilu. Ovaj stav je podeljen na dva koraka: well-to-tank put opisuje nabavku goriva, dok tank-to-wheel put opisuje upotrebu goriva u vozilu i emisije koje se stvaraju dok vozilo radi.
MEB − Modularni sistem elektrifikacije
Konstrukcijski kit e-Mobilnosti
Fleksibilno i efikasno
Volkswagen gradi temelje za mobilnost budućnosti uz modularni kit za elektrifikaciju (MEB). Ali kako tačno deluje MEB i zašto nam je to potrebno? Odgovoramo na deset najvažnijih pitanja.
Modularni kit za elektrifikaciju (MEB) je modularni sistem za proizvodnju električnih automobila koji Volkswagen trenutno razvija. Uvođenje modularne tranzicione platforme (MQB) u arhitekturu automobila u 2012. značilo je dalekosežnu tehnološku promenu sistema: princip platforme zamenjen je fleksibilnim modularnim sistemom koji čini konstrukciju vozila još efikasnijim. MEB će biti sledeći veliki korak: od 2015. godine, razvijen je kako bi dodatno optimizovao snagu MQB-a - obzirom na elektromobilnost.
Kada je MQB zamišljen, vizija masovnog e-vozila još nije igrala centralnu ulogu koju zauzima danas. MEB će sada biti razvijen upravo u skladu sa tim: osovine, pogoni, razmera razmaka i težina, tako da je automobil bude optimalno opremljen za zahteve e-mobilnosti? Pre svega, koji je najbolji dizajn i pozicioniranje za baterije? Trenutno dostupni e-automobili iz Volkswagena izgrađeni su na temelju MQB-a. Ovo je sjajno - ali MEB će nastaviti optimizaciju koncepta i proizvodnju e-automobila.
Zbog namenskog kompleta poput MEB-a, e-automobili su dugoročno efikasniji, a samim tim i isplativiji, omogućujući Volkswagenu da svoju proizvodnju efikasnije usmeri na e-mobilnost kako bi zadovoljio sve veću potražnju za električnim vozilima. Međutim, i drugi faktori utiču na buduće maloprodajne cene e-automobila - posebno brzi napredak tehnologije baterija.
Do sada Volkswagen je predstavio tri e-konceptna vozila bazirana na MEB-u: 2016. E-Bus BUDD-e, I.D., koji je izazvao pažnju u Parizu 1986. godine i I.D. koji predstavljen na Detroit Auto Showu 2017. godine. BUZZ, koji prenosi viziju budućnosti. Prema planu, kompaktni automobil koji se bazira na MEB će ući u proizvodnju 2020. godine.
Vozači Volkswagen e-automobila već danas koriste prednosti e-mobilnosti. Ali sa generacijama vozila na bazi MEB, ove su prednosti dodatno poboljšane: puni obrtni moment u odnosu na položaj, pogon zadnjih točkova i njegove prednosti i ubrzanju, zahvaljujući niskom položaju optimalne ravnoteže vožnje, bolje digitalne funkcije. Mnoge vizije koje su se pre nekoliko godina činile nevažnima uključene su u koncept MEB.
Centralni element MEB je visokonaponska akumulatorska baterija. Njen oblik i položaj igraju važnu ulogu: na prvi pogled, izgleda kao stilizovana čokoladna tabla, ravna, sastavljena od podmodula. Delovi postavljeni u podu stvaraju nezamislivo mesto u unutrašnjosti. Osim toga, komandna tabla je manjena, centralna konzola može se postaviti varijabilno - prostor je važan aspekt putničkih koncepata budućnosti: uglavnom autonomnih automobila, u kojima će se obavljati kancelarijski rad ili provoditi slobodno vreme.
U MEB-u se moraju razmotriti razni aspekti, koji će postati tehnološki specifičniji u godinama koje dolaze - digitalizacija, umrežavanje, potpuno autonomna vožnja. Kako arhitektura vozila treba da izgleda kako bi omogućila što veći broj aplikacija i sistema u svim tim područjima? Integrisanje hardvera u fiksne arhitekture uvek je nedostatak - dakle, digitalni sistemi zaključavanja za deljenje automobila ili senzori za autopilot trebali bi biti stvoreni u MEB-u od samog početka. Tačka dva: efikasnost i troškovi.
Veliki napredak postignut je od početka rada na MEB-u 2015. - završetak tzv. rane faze razvoja je u proleće 2017. Do 2020, prvi e-automobil u stilu I.D. ući će u masovnu proizvodnju. Međutim, koliko će se brzo e-mobilnost širiti u budućnosti zavisi od drugih, posebnih infrastrukturnih činioca - na primer, stanju javne mreže na punjačima. Od zemlje do zemlje, situacija ovde često varira u velikoj meri, ali ekspanzija trenutno napreduje.
Ne, neće. Iako uloga električnog pogona u narednom periodu dobija na važnosti, Volkswagen će nastaviti sa proizvodnjom automobila sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem - i potrebna je MQB kao osnova arhitekture za sada. Jer, iako sigurno možete izgraditi e-automobile na temelju MQB - obrnuto nije slučaj.
Prema strategiji "Transform2025 +", Volkswagen želi da proda milion e-automobila godišnje 2025., koji će se širiti na preko 30 različitih modela preko marki Grupe. Ovaj je cilj uzročno povezan sa MEB-om: masovna proizvodnja e-automobila moguća je samo na bazi novog modularnog sistema. Tako je reč o mnogo većoj promeni od inženjerskih detalja: Modularni kit za elektrifikaciju je investicija u budućnost mobilnosti. Prekretnica za Volkswagen Vision.
Fleksibilno i efikasno
Volkswagen gradi temelje za mobilnost budućnosti uz modularni kit za elektrifikaciju (MEB). Ali kako tačno deluje MEB i zašto nam je to potrebno? Odgovoramo na deset najvažnijih pitanja.